Zie, ik ben nu totaal geen expert op dit gebied, maar in een filmpje dat ik recent zag (
was het deze?), viel mij iets heel erg specifiek op. De auto moet met scanners op de hoogte zijn van de omgeving, maar aan een kruispunt, lijkt het de 'straat' niet te herkennen als een 'straat' in de zin van een strook met twee rijvakken waar het de bedoeling is dat je in je huidige rijrichting in één van de twee rijstroken rijdt. Ik bedoel, als die zonder verpinken links inslaat en links van de weg uitkomt, duidt dat op een gebrek van 'besef' dat je zo automatisch in de verkeerde rijrichting uitkomt, of kortom in een zone waar het niet de bedoeling is dat je met je auto terechtkomt... Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar dat de sturing enkel lijkt rekening te houden met dat de 'weg vooruit'
vrij is, lijkt me al een groot gebrek. Ik had in de 'display' van de huidige status van de sturing graag meer gezien van het concept rijvak en van de concepten rijrichting en wat de andere entiteiten op de weg te verwachten valt dat ze gaan doen, als die bijvoorbeeld in een uitvoegstrook staan (met of zonder richtingaanwijzers)...